memetics + networkology = emergence

Welcome! + A szerzőről

In ego, megközelítés on 1972/09/20 at 05:30

Karafiáth Balázs:
“Welcome! Az emergens*média evolúciós megközelítésben mutatja be a kortárs emberi kulturát. Arra vagyok kiváncsi, mi az, ami elterjed, mi az, ami fennmarad és meddig? Kultúra alatt pedig a teljes “emberi kultúrát” értem, építészettel, játékokkak, technológiákkal és szokásokkal együtt. Ha érdekel, hogy mit miért csinálsz vagy gondolsz, olvass el pár rövid írást! Kommentekre szívesen válaszolok! Jó mémvadászatot!”

Please find the English version @ http://emergens.hu/1972/09/20/bio

BIO

Karafiáth közgazdász, kommunikáció-kutató, 1972-ben Szekfű Balázs néven született. 2010-ben vette fel régi családnevét, melynek magyar jelentése: szegfű.

A Darwin’s Marketing Evolution stratégiai igazgatója. A Mérő Lászlóval alapított Darwin’s a memetikai marketing úttörője, a cég kutatói módszertanára épülő marketing stratégiai tanácsadói szolgáltatását igénybe veszi a MOL, az OTP, a Magyar Telekom, az E.ON, a L’Oreal. Korábbi ügyfeleik: Magyar Posta, K&H Bank, CIB Bank, SAP Magyarország, Abott Laboratories.

Karafiáth PhD kutatásának témája az emberi közösségek memetikai hálózata. 2001 óta óraadóként saját óráit oktatja budapesti egyetemeken, legutóbb a MOME Elméleti Intézetében “Bevezetés az emergenciába” címen. Memetikát és internet stratégiát tanít a Kürt Akadémia Üzleti Gondolkodó Iskolájában.

Alapító tagja az Emergencia Kutató Intézet egyesületnek, mely az egyetemes darwinizmus világképének interdiszciplináris vizsgálatát helyezte diskurzusának fókuszába. Blogjának címe: www.emergens.hu

Rendszeresen ad elő konferenciákon az hálózati gazdaságról és az információs társadalomról, cikkei jelennek meg a sajtóban, magas.les néven 7 évig műsort készített a Tilos Rádióban.

Kutatási és érdeklődési területei a hálózati gazdaságtan, a memetika és az internetes politika. E témákban az érdekesnek jelölt cikkek a Delicious linkgyűjtő és -megosztó segítségével elérhetőek.

1982 óta érdeklik a számítógépek, amióta összehekkelt egy BASIC programot egy ZX Spectrum gépen. Közreműködésével valósult meg az első, még a web előtti ún. BBS alapú virtuális közösség Magyarországon, a Digitális Sziget, 1994-ben. Elindítója az első megtervezett online közösség, a Sulinet generációt megszólító Főzelék-nek. Tíz éve tart előadásokat arról, hogy cégek, pártok és civil szervezetek hogyan alakíthatnak ki nyerő stratégiákat a technológiai változások által meghatározott új üzleti és társadalmi környezetben.
http://del.icio.us/szekfu/networked_economy

Memetikai érdeklődése 10 éves, amikor PhD kutatási témának az emberek között terjedő ideák vizsgálatát és az emberi közösségek hálózatának egyidejű vizsgálatát választotta. A PhD dolgozat még befejezésre vár.
http://del.icio.us/szekfu/memetics

A magyar demokrácia és politikai élet változásaira egyre nagyobb hatással vannak az új technológiák. A közösségek számára új és újabb lehetőséget biztosító social media a közösségképződésre kevéssé fogékony magyarokat is megérintheti.
http://del.icio.us/szekfu/online_democracy

San Francisco, New York és Budapest mellett sok időt tölt választott falujában Szentantalfán.

CV

2007 óta a Darwin’s Marketing Evolution stratégiai igazgatója

2oo6-2oo7-ben a Yale World Fellows Programon vett részt.

2004-ben megalapítja a Darwin’s Marketing Evolution Kft-t.

2oo3-2oo4-ben a Informatikai Vállalkozások Szövetségének igazgatója, 1999-2007 között elnökségi tag.

Az 1997-ben alapította negyedmagával a Carnation Kft-t, melynek ügyvezetője, majd a jogutódként 2000 augusztusában megalakult Carnation Internet Tanácsadó Részvénytársaság elnöke 2003. májusáig.

1996-ban a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem vezetés-szervezés és marketing szakán MBA minősítést szerzett, angol nyelven írt diplomamunkájának címe “Cross Cultural Communication”.

1993-ban alapító tagja a Sziget Kft-nek.

Comments Closed